دوستداران مجموعه فیلم جیمزباند چه چیزی می‌خواهند؟

به دنبـال جیمز باند تازه

هرگز آنچه را که دشمن به شما پیشنهاد می‌کند، نگیرید

ببینید | بلندقدترین باند !

نخستین حرفه‌ای که در شهر زادگاهش ادینبرو به آن مشغول شد، شیرفروشی سیار بود. پیش از آنکه به هنرپیشه‌ای معروف و جذاب بدل شود به مشاغل دیگری چون آجرپزی و صیقل دادن تابوت‌ها نیز پرداخت.
کد خبر: ۱۴۲۰۴۶۹
تعداد بازدید : 54

کانری در 16 سالگی تصمیم گرفت به ارتش بپیوندد اما سه سال بعد به دلیل زخم معده از نیروی دریایی مرخص شد. او در فوتبال هم خوب بود و جالب است که در اوایل 1950 از منچستریونایتد به او پیشنهاد بازی داده شد اما کانری آن را رد کرد و مدعی شد که دوران ورزشی کوتاه است، اما دوران بازیگری می‌تواند بسیار طولانی و گاه تا پایان عمر باشد.

او در تئاتر و تولیدات تلویزیونی کوچک بسیاری حضور داشت. اما زمانی به شهرت رسید که نقش جیمز باند را بازی کرد. کانری نخستین و قدبلندترین بازیگری بود که تا به امروز نقش جیمز باند را بازی کرده است.

نام اصلی‌اش توماس بود و در نوجوانی دوست داشت تامی صدایش کنند اما وقتی به دنیای بازیگری قدم گذاشت نام هنری شان را برای خود انتخاب کرد.

کانری در فیلم‌های معروف بسیاری حضور داشته است اما فیلم مورد علاقه‌اش «از روسیه با عشق» است که در سال 1963 در آن بازی کرده است. کانری بسیاری از پیشنهادات کاری را به دلایل مختلف و گاه عجیب رد می‌کرد.

به عنوان مثال او پیشنهاد بازی نقش «گندالف» در سه‌گانه معروف ارباب حلقه‌ها را رد کرد و مدعی شد که نمی‌تواند موضوع داستان را بفهمد و البته عنوان کرد که حوصله ندارد برای فیلم‌برداری به مدت ۱۸ ماه در نیوزلند اقامت کند! کانری همچنین به دلایل مشابه فرصت حضور در سه‌گانه ماتریکس را هم رد کرد. با همه اینها او در طول دوران حرفه‌ای‌اش یک جایزه اسکار، دو جایزه بفتا و سه جایزه گلدن گلوب را برد.

•  در سال‌های جوانی به بدنسازی روی آورد و در مسابقات مستر جهان سال 1953 مقام سوم را کسب کرد.
•  او عاشق زادگاهش اسکاتلند بود تا جایی که در 16 سالگی جمله «اسکاتلند تا ابد» را بر دستش حک کرد.
•  کانری در مجموع در 94 فیلم بازی کرده است که معروف‌ترینشان 7 فیلم جمیز باند است.
•  «انجمن نجیب‌زادگان عجیب» آخرین فیلمی است که کانری در سال 2003 در آن بازی کرده است.
•  شان کانری در سال 2006 به صورت رسمی از دنیای بازیگری خداحافظی کرد.
•  کانری در سال 1993 به سرطان گلو دچار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها